Menu Close

„Viščiukų“ grupėje projektas „Man darželyje gera ir smagu“

Kėdainių lopšelyje-darželyje „Puriena“ didelį dėmesį skiriame vaikų emocinei būsenai, psichinės sveikatos saugojimui ir stiprinimui. Mums svarbu, kad vaikas darželyje jaustųsi saugus ir laukiamas. Atsižvelgiant į tai, kad daugelis vaikų lopšelio grupę pradeda lankyti atvykę iš namų, prieš tai nelankę ankstyvojo amžiaus grupės beisiekiant kokybiško ugdymo planavimo ir jo rezultatyvaus įgyvendinimo kasdieniniame vaikų ugdyme, „Viščiukų“ grupėje kartu su grupės mokytojomis Maryte Mockiene, Anželika Ševčiukiene bei psichologe Airine Gailiūniene įgyvendinome projektą „Man darželyje gera ir smagu“, kuris padėjo palengvinti vaikų adaptaciją darželyje. Projekto vykdymo metu siekėme suteikti kuo daugiau teorinių žinių ugdytinių tėveliams apie vaikų adaptaciją ir jos ypatumus. Prasidedant naujiems mokslo metams buvo surengtas grupės tėvų susirinkimas. Susirinkimo metu tėveliai susipažino su grupės mokytojomis, padėjėja, psichologe ir visuomenės sveikatos specialiste. Tėveliai turėjo galimybę aptarti visus jiems rūpimus klausimus prieš pradedant leisti vaikus į lopšelio grupę. Taip pat lopšelio-darželio psichologė pristatė pranešimą „Sėkminga adaptacija darželyje“. Taip pat tėveliams buvo išdalinti informaciniai lankstinukai „Pirmieji žingsniai darželyje“. O visuomenės sveikatos specialistė pristatė rekomendacijas dėl Covid-19 ligos prevencinių priemonių laikymosi.

Projekto vykdymo metu didelis dėmesys buvo skiriamas tėvų ir pedagogų bendradarbiavimui. Šiuolaikinių technologijų pagalbagrupės mokytojos su tėveliais dalinosi gražiausiomis akimirkomis iš kasdienio grupės gyvenimo. Tėveliai nuotraukose matydami besišypsantį, žaidžiantį, dalyvaujantį veikloje ar miegantį savo vaiką, galėjo jaustis ramiai, kad jų vaikui viskas gerai ir jis sugeba prisitaikyti prie jam naujos aplinkos.

Pirmosiomis savaitėmis tikrai buvo nemažai ašarų, bet vis tiek stengėmės kurti saugią ir jaukią aplinką vaikams. Grupės vaikai iš lėto susipažino su ugdymo įstaigos aplinka. Pirmosios „išvykos“ iki kito korpuso kėlė nerimą, vaikučiai išplėtę akytes dairėsi, tačiau kiek džiaugsmo ir įspūdžių kėlė koridoriuje akvariumuose gyvenančios žuvytės ir vėžlys. Grupių mokytojos, psichologė stengėsi žaismingai vesti įvairias veiklas, užsiėmimus, tam naudojo įvairias lėles ir žaislus. Argi nesmagu, kai pasaką skaito Zuikis Puikis ar piešti kviečia padūkusi varna?!

Užbaigdami projekto įgyvendinimą kvietėme grupės tėvelius kartu su savo vaikais pagaminti žaislą-lėlę „Noriu turėti draugą“. Smagu, kad pagaminti žaisliukai džiugina grupės vaikus bei tarsi leidžia turėti dalelę namų aplinkos.

Pandeminės situacijos akivaizdoje suvokėme, kad nesvarbu, kiek laiko tėveliai praleis grupėje su vaiku, svarbiausia yra šiltas ir palaikantis bendravimas ir bendradarbiavimas su vaikų tėvais. Džiaugiamės, kad turėjome galimybę, grupės vaikų tėveliams, ne tik suteikti daug teorinių žinių apie adaptacijos ypatumus, bet ir juos įtraukti į bendras veiklas (žaislo kūrimas, dalyvavimas sporto šventėje). Galime pasidžiaugti, kad vaikų adaptacija įvyko sėkminga

Kėdainių lopšelio-darželio psichologė Airinė Gailiūnienė, mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą, Marytė Mockienė

2020-11-24

Skip to content