Mąstymo kultūros ugdymo mokykla

Ąžuoliukai  Pelėdžiukai  
Bitutės  Voveriukai  
Žvirbliukai   Zuikučiai  
Boružiukai   Nykštukai  
Viščiukai   Drugeliai  

Logopedė
Meninio ugdymo (muzika) mokytoja


MĄSTYMO ĮPROČIŲ DIEGIMO VEIKLA


Atkaklumas Paulinos ir Ievos žiūrėti čia

Andrėjos atkaklumas ziūrėti čia

Atkaklumas žiūrėti čia


Atkaklumo pavyzdys  „Sraigė Turbo” žiūrėti čia


Ankstyvasis vaikų ugdymas holistiniu požiūriu

Pastaruoju metu Lietuvos ir Europos ugdymo kontekste vis labiau akcentuojama mokymo(si) mokytis svarba – rasti, atsirinkti, įprasminti žinojimą. Tai esminė kompetencija, kurios reikia, kad mokymasis visą gyvenimą taptų realybe, kad gebėjimai ir parengtis turi būti ugdomi nuolat.

Nuo 2019 m. Kėdainių lopšelis-darželis „Puriena“ pradėjo intensyviai dalyvauti įvairiose nacionalinėse ir tarptautinėse veiklose susijusiose su „Mąstymo įpročių“ metodo taikymu ikimokyklinio ugdymo procese. Įstaigos strateginiu prioritetu tapo sąmoningas, vieningas ir veiksmingas vaikų mokymosi mokytis kompetencijos ugdymas. Tuo tikslu buvo pateikta paraiška ir gautas finansavimas „Erasmus +“ 1 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo mobilumo projektui „Ankstyvojo mąstymo mokykla – mokymasis mokyti kitaip“. Šio projekto tikslas – plėsti lopšelio-darželio „Puriena“ pedagoginio ir administracinio personalo žinias apie „Mąstymo“ metodo taikymą ikimokyklinėse įstaigose tarptautiniame kontekste, stiprinti bendrąsias, dalykines ir profesines dalyvių kompetencijas, siekiant užtikrinti sėkmingą ir kokybišką ugdymą įstaigos ugdytiniams, įgyjant žinių ir patirties užsienio institucijose, perimant jų gerąją patirtį. Projekto metu yra numatomi kvalifikacijos tobulinimo mokymai ir darbo stebėjimo vizitas įvairiose Europos mokymo centruose bei ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Tarptautinių mobilumų metu, projekto dalyviai susipažins su kitų šalių ugdymo įstaigomis, kartu dalyvaus bendrose europinėse veiklose, modernizuos savo įstaigas, kad jos taptų besimokančiomis organizacijomis, siekiančiomis aukštesnių Europos švietimo kokybės reikalavimų.

Pirmojo projekto mobilumo vizito metu, 2021 m. rugpjūčio mėnesį, lopšelio-darželio „Puriena“ atstovai lankėsi saulėtoje Ispanijoje, „Language Campus“ mokymų centre, kur dalyvavo kvalifikacijos kėlimo kursuose tema „Holistinis požiūris į ankstyvąjį ugdymą“. Susirinkę pedagogai iš Lenkijos, Vengrijos, Rumunijos, Čekijos ir Lietuvos kartu su dėstytoju Carlo Cecconi stengėsi įsisavinti pagrindinius holistinio vaikų ugdymo principus. Visapusiškas vaiko ugdymas šiuolaikinėje pedagogikoje turi didelę reikšmę, siekiant įtvirtinti ne tik pagrindines ugdymo(si) kompetencijas, bet jau nuo mažų dienų skatinant kiekvieno vaiko individualumą, mąstymą, stiprinant emocinę būseną, kūrybiškumą, pasitikėjimo savo jėgomis jausmą. Mokymų metu praktiškai išbandėme įvairius žaidimus, siekiant ne tik bendradarbiauti tarpusavyje, bet taip pat ir bendrų veiklų pažinti patį save, įvertinti savo galimybes. Holistinė mokymosi aplinka prasmingai susieta su gamtos pasauliu. Teigiama, kad gamtoje skatinamas ne tik kūrybiškumas, bet ir suteikiama galimybė vaikui pažinti pasaulį natūraliu būdu ir juk visai prasminga išmokti skaičiuoti ne tik pasitelkiant jau sukurtą ugdomąją priemonę, bet ir dėliojant skirtingų atspalvių akmenukus ar gėlių žiedus. Išlaisvinant vaiko vaizduotę, skatinant kūrybą ir originalumą bei tenkinant jo prigimtinius poreikius, taip vaikams galime sukurti įspūdingą vaikystę, kurioje nerasime nuolatinių ribojimų, griežtų taisyklių ir suvaržymų. Holistinis ugdymas veda link laisvo vaiko vystymosi, panaudojant visą savo kūną, išnaudojant aplink esančią erdvę, aplinką, sąveikaujant su kitokiais nei esi tu pats. Juk kiekvienas esame skirtingas, bet tuo pačiu ypatingas. Su šiomis idėjomis grįžome į savo ugdymo įstaigą, kurioje ir stengsimės pritaikyti holistinio ugdymo principus. Ugdymosi procese skatinsime veiklos darną: fizinę – lavinant kūną, psichinę – ugdant protą, mąstymą bei žadinant emocijas, jausmus, socialinę – lavinant ir skatinant socializaciją tarpusavyje. Džiugu, kad tarptautiniai projektai padeda stiprėti ir augti savo profesinėje – pedagoginėje srityje.

Projekto rezultatus ketinama praktiškai integruoti į ikimokyklinio ugdymo procesą, sukuriant naują „Mąstymo įpročiu“ metodu grįstą ikimokyklinę ugdymo programą, pagal kurią ruošiamasi dirbti jau naujaisiais mokslo metais.

Visa patirtis ir žinios, įgytos kvalifikacijos tobulinimo kursuose pirmojo mobilumo metu, bus perduoda lopšelio-darželio mokytojams pirmomis naujų mokslo metų dienomis ir stengiamasi jas pritaikyti ugdymo veiklose.

Direktorė Birutė Naruševičienė ir ikimokyklinio / priešmokyklinio ugdymo mokytoja Greta Stundžienė


Nuo 2021 m. kovo mėn. Kėdainių lopšelyje-darželyje „Puriena“ vyksta mąstymo žemėlapių paroda, kuri skirta atskleisti mąstymo žemėlapių įvairovę ir šio metodo pritaikymą kasdieninėje vaikų veikloje analizuojant įvairias temas. Mokytojos vaikų ugdymo procese taiko 8 mąstymo žemėlapių tipus, siekiant skirtingų tikslų: apskritimo – apibrėžti; burbulo – apibūdinti; dvigubo burbulo – palyginti; tilto – įžvelgti analogijas; medžio – grupuoti ir išrinkti; sekos – sekti; skliaustelio – išskaidyti; priežasties, pasekmės – rasti įvairias priežastis ir jų pasekmes. Taikydami mąstymo žemėlapius, mes siekiame, jau nuo mažų dienų įtvirtinti ir sustiprinti vaikų mąstymą jų pačių mokymosi procese, taip paskatinant vaikus mąstyti kūrybiškai, neįprastai ir reflektyviai.

Mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą, Greta Stundžienė


2021 m. sausio 29 d. įvyko konsultacija mentoriams (mokytojai, dirbančiai pagal ikimokyklinio ugdymo programą, Gretai Stundžienei ir mokytojai, dirbančiai pagal priešmokyklinio ugdymo programą, Romai Činikienei) kartu su mokymų lektore Giedre Lečinskiene. Mentoriai pasidalino įstaigos patirtimi, kaip sekasi organizuoti veiklas stiprinant vaikų mąstymo procesą. Aptarti „Mąstymo įpročiai”, kuriuos įstaiga išsirinko ateityje taikyti vaikų ugdymo procese. Lektorė pasidalino gerąja patirtimi ir metodiniais patarimais, kaip sėkmingai įvesti mąstymo įpročius į kasdieninį vaikų ugdymą(si).

Mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą, Greta Stundžienė


2020 m. rugsėjo 28 d. Kėdainių lopšelio-darželio „Puriena“ antroji mokytojų grupelė apsilankė Vilniaus lopšelyje- darželyje “Žemyna”. Šio  vizito  tikslas – tobulinti  mokytojų kompetenciją vykdant projektą  “Kryptingas vaikų mokymosi mokytis kompetencijų ugdymas taikant “mąstymo įpročių”  metodą”.

Mokytoja , dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą, Renata Dirmantienė
2020-09-29

2020 m. rugsėjo 24 d. įvyko pirmasis mokytojų vizitas į Vilniaus lopšelį-darželį „Žemyna“. Vykdydami projektą „Kryptingas vaikų mokymosi mokytis kompetencijų ugdymas taikant „Mąstymo įpročių“ metodą“ turėjome galimybę praktiškai pastebėti, kaip šio metodo taikymas atrodo vaikų darželyje. Stebėdamos atviras mokytojų veiklas, sukurtą aplinką bei konsultuojant įstaigos vadovams įsitikinome, kad „mastymo įpročių“ metodas stiprina vaikų mokymosi mokytis kompetenciją bei ugdymo organizavimo ir jo turinio kokybę. Sugrįžome pasisėmusios ne tik gerosios patirties, bet ir naujų idėjų, kurias sieksime įgyvendinti ir mūsų įstaigoje siekiant sustiprinti vaikų mąstymo procesą.

Mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą, Greta Stundžienė

2020-09-25


2020 m. rugsėjo 17 d. įvyko pirmoji konsultacija mentoriams (mokytojai Romai Činikienei, dirbančiai pagal priešmokyklinio ugdymo programą ir Gretai Stundžienei, dirbančiai pagal ikimokyklinio ugdymo programą) su Giedre Lečickiene siekiant išsiaiškinti mentorių darbą savo ugdymo įstaigose. Kartu priėmėme sprendimus, kaip taikysime „mąstymo įrankius“ organizuojant vaikų ugdymąsi bei kokia pagalba mokytojams galės suteikti rengiami mentoriai pagal „Kryptingas vaikų mokymosi mokytis kompetencijų ugdymas taikant „Mąstymo įpročių“ metodą“ projektą.

Mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą, Greta Stundžienė.

2020-09-17


2020 m. rugsėjo 17 d. įvyko Vilniaus lopšelio-darželio „Žemyna“ konsultacija mentoriams per „zoom“ internetinę platformą. Tikslas buvo supažindinti įstaigas su „mąstymo įpročių“ metodu, kurį šis darželis jau taiko ne vienerius metus. Įstaigos pavaduotoja ugdymui Ramutė pasidalino gerąja patirtimi, kaip kokybiškai užtikrinti šio metodo taikymą praktiškai organizuojant vaikų ugdymo(si) procesą. Dar kartą įsitikinome, jog vaikų mąstymą galima stiprinti ir gilinti nuo pat mažų dienų, o visą tai galima pasiekti tik vieningai, visai bendruomenei susitelkus bendram tikslui.

Mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą, Greta Stundžienė.

2020-09-17


2020 m. kovo 1-3 dienomis įvyko mokytojų stažuotė į Londoną, siekiant aplankyti ir susipažinti su įvairių mąstymo mokyklų aplinka, jų taikomais „mąstymo įrankiais“, kitais metodais ir būdais, siekiant sustiprinti vaikų mąstymo procesą. Aplankytos keturios skirtingos „Mąstymo mokyklos“, kurios sužavėjo savo aplinka ir įdirbiu taikant „Mąstymo įpročių“ metodą. Džiugiu, tai kad turėjome galimybę visai tai pamatyti praktiškai, pasisėmėme daug gerosios patirties.

Mokytoja, dirbanti pagal priešmokyklinio ugdymo programą, Greta Strazdauskaitė

2020-03-04


Lopšelyje-darželyje „Puriena“, vykdant projektą „Kryptingas vaikų mokymosi mokytis kompetencijų ugdymas taikant „Mąstymo įpročių“ metodą“, vasario 17 d. įvyko jau antras seminaras, kurį vedė mokymų lektorė Giedrė Lečickienė. Seminaro dalyviai pristatė su vaikais  sukurtus „Mąstymo žemėlapius“, analizavo juos, įtvirtino savo žinias patys grupelėse juos kurdami. Mokytojai pasidalino įžvalgomis apie šio metodo  naudą formuojant ugdytinių nuostatas, mąstymą ir elgesį.

Direktorės pavaduotoja ugdymui Zita Dzidzinavičienė

2020-02-20


Seminaras „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų mokymo mokytis kompetencijų ugdymas“

Iš Europos sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamas projektas 09.21-ESFA-K-728-02-0027  „Kryptingas vaikų mokymosi mokytis kompetencijų ugdymas taikant „Mąstymo įpročių“ metodą“, prasidėjo. Kėdainių lopšelyje-darželyje „Puriena“ š. m. vasario mėnesį įvyko pirmasis seminaras, įvadinis kursas tema: „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų mokymo mokytis kompetencijų ugdymas“ ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojams ir jų padėjėjams (lektorė Giedrė Lečickienė). Tai Mąstymo mokyklos kūrimo pradžių pradžia…

Direktorė Birutė Naruševičienė


2015-2016 m.m.

Kėdainių mokykla-darželis „Puriena“ dalyvauja Ugdymo plėtotės centro vykdomame projekte PRADINIO UGDYMO TOBULINIMAS finansuojamame iš Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų pagal 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1–2.2-ŠMM-02-V priemonę „Bendrojo lavinimo, profesinio mokymo institucijų ir aukštųjų mokyklų pedagoginio personalo kvalifikacijos tobulinimas“. Projektas – sudėtinė Mokyklų tobulinimo programos (MTP plius) dalis ir yra įgyvendinamas pagal dvišalę finansavimo ir administravimo sutartį, pasirašytą 2011 m. spalio 10 d. Europos socialinio fondo agentūros ir Ugdymo plėtotės centro. Projekto įgyvendinimo trukmė – treji metai. Projekto tikslas – sudaryti prielaidas veiksmingiau ugdyti pradinių klasių mokinių praktinius, problemų sprendimo gebėjimus ir kūrybiškumą.

Mąstymo  kultūros  ugdymo mokykla naudoja šešias mąstymo ugdymo įrankių grupes: reflektyvų klausinėjimą, mąstymo įgūdžius, vaizdinius žemėlapius, bendradarbiavimo tinklus,  charakterio formavimą,  ugdymo aplinkos struktūravimą.  Ekseterio universitete atliktais tyrimais įrodyta, kad šios aukštesniojo lygio mąstymo ugdymo  ir  klausinė jimo technikos,  minčių  įpročių  formavimas  ir  lyginamojo mąstymo metodai sužadina mokinių mokymosi motyvaciją ir padeda gerinti mokinių mokymosi pasiekimus.

Nuo 2013 m. rugsėjo mėnesio mūsų įstaigoje, 1-4 klasėse, priešmokyklinėje grupėje ir ikimokyklinio ugdymo grupėse  naudojami  aštuonių tipų mąstymo žemėlapiai: apskritimo,  burbulo,  dvigubo burbulo, medžio, rėmelių,  nuoseklus,  keletas nuoseklių, tilto.

Pakeisti teksto dydį
Pakeisti spalvų kontrastą