Pailgintos darbo dienos grupės dienotvarkėje viena iš ugdomųjų veiklų – piešimas.
Piešimas padeda vaikui išreikšti savo jausmus, pažintinius siekius, požiūrį į supantį pasaulį. Saviraiškos požiūriu piešimas – aktuali vaiko veikla.
Kiekvieno vaiko piešimo gebėjimų raidos tempas yra individualus, vaikui augant jo piešimas nuosekliai kinta tam tikromis stadijomis. V. Lowenfeldas vaiko piešinius siejo su psichofizine raida. Pagal vaikų amžių išskyrė šešias piešimo raidos stadijas: keverzojimo (2 metai), ikischematinę (3 – 4 metai), schematinę (6 – 7 metai), atsirandančio realizmo (8 – 10 metų), pseudorealizmo (12 metų) ir sprendimų (14 – 16 metų). Pradinių klasių mokinių vizualinė raiška apima schematinę ir atsirandančio realizmo stadijas.
Pailgintos grupės mažieji dailininkai piešia įvairiomis priemonėmis ir technikomis. Net ir naudojant pačias paprasčiausias priemones (guašą, akvarelę…) darbas gali būti labai įdomus ir gražus. Padrąsinti mokiniai tapė jūros dugną. Tai lyg savotiškas nusiraminimas, žvilgsnis į save, kurį vainikuoja kūrybos džiaugsmas. Sunku tai perduoti žodžiais, reikia pabandyti ir pamatyti.
Piešdami pradinukai naudojo įvairaus storio teptukus, kuriuos pamerkę į kelių spalvų dažus, išgavo įvairius atspalvius ir spalvų efektus.
Gražių akimirkų su vaikais!
Pailgintos grupės auklėtoja
Rasa Juknevičienė