Kėdainių mokykla-darželis „Puriena“ inicijuoja kūrybinį projektą (toliau – Projektą) rajono logopedams, dirbantiems su 5–7 m. amžiaus mokiniais, turinčiais kalbėjimo ir kalbos sutrikimų. Prie Projekto prisijungė Kėdainių lopšelio-darželio „Varpelis“ pedagogų komanda, LSU „Aušros“ progimnazija, Krakių Mikalojaus Katkaus gimnazijos bei tos pačios gimnazijos „Bitutės“ skyriaus, Akademijos gimnazijos, Dotnuvos pagrindinės mokyklos, mokyklos-darželio „Obelėlė“, lopšelio-darželio „Aviliukas“, lopšelio-darželio “Pasaka”, Josvainių socialinio ir ugdymo centro, „Ryto“ progimnazijos logopedės.
Projekto idėja – kūrybiškai atskleisti kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turinčių 5–7 metų mokinių asmeninius pasiekimus kalbos ugdymo(si) srityje.
Tikslas– padėti 5–7 metų mokiniams, turintiems kalbėjimo ir kalbos sutrikimų, atpažinti kalbos ugdymo(si) pasiekimus.
Uždaviniai:
· remiantis projekto „Kalba ir aš“ kalbos ugdymo programa integruoti užduotis į kalbėjimo ir kalbos sutrikimų įveikimo veiklas (grupines, pogrupines, individualias pratybas, darbo su papildomais kalbos ugdymo užduočių sąsiuviniais namuose, tėvų, mokytojų ir auklėtojų konsultavimą).
· mokiniui patrauklia forma (fotografijomis, piešiniais, darbeliais ir kt.) žymėti sėkmingiausius ugdymo(si) rezultatus pagal Projekto kalbos ugdymo programoje numatytus kriterijus.
· remiantis Projekto reikalavimais kartu su mokiniais kūrybiškai parengti asmeninės pažangos įsivertinimo formas, jas pristatyti parodoje.
Trukmė: 2015 m. spalio mėn. – 2016 m. vasario mėn.
Projekto numatomi rezultatai:
1.Remdamiesi kūrybiniu darbu mokiniai: gebės tiksliai įvardinti taisyklingai išmoktus garsus, tars žodžius su nurodytu garsu, mokės pademonstruoti artikuliacinio aparato lavinimo pratimų pavyzdžių, įvardins žodžių logopedo nurodyta tema, nurodys bent vieną labiausiai patikusį pasakojimą ir jį pagal individualius gebėjimus atpasakos.
2.Estetiškai parodoje pateikti asmeninių pasiekimų kūrybiniai darbai įgalins mokinius, turinčius kalbėjimo ir kalbos sutrikimų, labiau pasitikėti savimi, mažės įtampa atliekant verbalines užduotis, mokiniai aktyviau dalyvaus logopedinėse pratybose.
3.Didės mokinių ir jų tėvų atsakomybė už kalbėjimo ir kalbos sutrikimų įveikimo rezultatus atliekant logopedo rekomenduotas darbui namuose užduotis.
Prie projekto prisijungusių mokyklų logopedams išsiųsta Projekto programa ir priedai. Dėkoju visiems, palaikantiems kūrybinio projekto „Kalba ir aš“ idėją.
Vyresnioji logopedė Gitana Danilevičienė
2015-11-15