Menu Close

„Erasmus + mobilumo projektas Nr. 2019-1-EL01-KA229-062519_3 „Eko mokykla“

Kėdainių lopšelis-darželis „Puriena“ dalyvauja programos „Erasmus + mobilumo projekte Nr. 2019-1-EL01-KA229-062519_3 „Eko mokykla“ („Eco Child“) 2021 m. rugsėjo 20–24 dienomis Rumunijos sostinėje Bukarešte. Tai antras susitikimas po ilgos Corona viruso pertraukos. Pirmasis susitikimas vyko Graikijos sostinėje Atėnuose 2019 metų rudenį. Vėl susitiko draugai, graikų, turkų, lietuvių, ir rumunų komandos aptarti kaip vykdomas „Eco Child“ projektas įstaigose, pristatyti savo įvykdytus namų darbus. Rumunai mūsų visų komandas sutiko labai šiltai, pasirengę, supažindino su savo mokykla, kurioje yra tiek ikimokyklinio amžiaus vaikų, tiek daug čia besimokančių vaikų su regėjimo negalia. Tai tik pirma šioje įstaigoje  lankymosi  įspūdinga diena.

Direktorė Birutė Naruševičienė


Antroji diena prasidėjo nuo pokalbio apie kitą mobilumo vizitą. Po to sekė seminaras „Eko pasakojimas“. Žaidėme psichologinį žaidimą apie minčių materializavimąsi. Vyko meditacija, kuriuos metu įsigilinome į ekologijos svarbą. Mokyklos pedagogai rodė filmuotą medžiagą apie savo mokinius. Jie džiaugėsi, kad ir turint regėjimo negalią, vis tiek pasiekė daug gražių olimpinių pergalių. Viena mokinė, su gražia daina, dalyvavo televiziniame X faktoriuje. Antrinių žaliavų perdirbimo dirbtuvėlėse kūrėme „Eko kostiumą“. Teko išbandyti savo jėgas laipiojant aukšta siena. Po sočių pietų išvykome į Bukarešto „Dimitrie Gusi“ nacionalinį muziejų.

Mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą, Rita Vigelienė


Trečia projekto diena prasidėjo seminaru „Saugokime energiją“. Svarbu saugoti elektros ir vandens energiją. Kito seminaro  tema „Natūralus gydymas“, sužinojome apie septyniolikos rūšių eterinius aliejus, sukurtus iš gamtos, kurie yra naudingi žmogaus sveikatai. Vėliau stebėjome pamokas. Pamatėme ir pajautėme kaip vaikai su įvairiais sutrikimais puikiai dalyvauja ugdymo procese. Nustebino jų žinių lygis. Ši diena parodė, kad vaikai su suaugusiųjų pagalba moka netgi gamintis maistą, ruošti žiemos atsargas, pvz. raugti agurkus. Stebėdami šį procesą buvome sužavėti. Dar viena ypatinga veikla – dailės terapija, kurioje vaikai, turintys regos sutrikimų,  tapė pirštais. Jų baigtas kūrinys – nuostabus. Paskutinė dienos veikla labai aktuali – apie globalinį atšilimą ir jo pasekmes. Dienos pabaigoje kūrėme pasakojimą apie pingviną panaudojant šviesos stalą. Tai buvo įdomu ir nuotaikinga. Užbaigėme dieną liečiamu kryžiažodžiu. Jo metu Brailio raštas atliko ypatingai svarbų vaidmenį. Kryžiažodį sprendėme Brailio rašto pagalba.

Mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą, Renta Venslovienė


Ketvirtoji projekto „Eco-child“ partnerių susitikimo diena prasidėjo anksti, nes laukė ilga kelionė į įspūdingą Sinajos miestą ir jo apylinkes. Šis, kalnų papėdėje įsikūręs, kraštas garsėja Pelešo pilimi, Sinajos vienuolynu, gausybe sanatorijų ir vilų. Pirmasis lankytinas objektas – Pelešo pilis, kuri tituluojama viena gražiausių Europos pilių ir kurios architektūroje vyrauja įvairūs stiliai. Iškilusi XIX a. pabaigoje – XX a. pradžioje, ši pilis buvo mėgstama Rumunijos valdovų vasaros rezidencija. Pažintį su Sinajos regionu tęsėme keldamiesi keltuvais (gondolomis) į beveik 2000 m. aukštį, iš kurio atsivėrė Rumunijos miškų platybės, kalnų didybės bei nuostabūs apylinkių vaizdai. Kelionės pabaigą vainikavo Sinajos vienuolynas, kurio atsiradimo istorija glaudžiai susijusi su garsiojo Egipto Sinajaus vienuolynu. Senieji vienuolyno pastatai labai nukentėjo nuo turkų antpuolių, tačiau vėliau, atstačius ir restauravus statinius, šventovė atgimė. Per dieną vaikščiojant miestelio gatvėmis buvo sunku išvysti „paprastą“ statinį – kiekvienas iš jų traukė akis savitu stiliumi, galybe  bokštų, bokštelių, ažūrinių balkonų, terasų. Sinajos regionas taip pat išsiskyrė savo ramybe, tvarka, švara bei dideliu dėmesiu rūšiavimui ir perdirbimui. Įsitikinome, kad šis kraštas – tai puikus gamtos puoselėjimo ir saugojimo pavyzdys.

Projektų vadovė Asta Pukienė


Penktoji projekto diena prasidėjo gamtos muzikos garsų kūrimu. Vėliau vyko pažymėjimų įteikimas, kurie apvainikavo savaitės darbus. Prieš kelionės pabaigą aplankėme Rumunijos parlamentą. Savaitė prabėgo turiningai ir naudingai. Saugokime gamtą ir jos duotas nuostabias dovanas!

Mokytoja, dirbanti pagal ikimokyklinio ugdymo programą, Renata Venslovienė

Skip to content